מהווי האקדמיה - דו - רה - מי .....
- ציפורי שיר
- 11 ביוני 2021
- זמן קריאה 1 דקות
6.6.21
המוזיקה היא אחת מצורות המבע האנושיות הטבעיות, העשירות והמורכבות ביותר. היא חלק בלתי נפרד מחיינו, ובאמצעות צלילים היא נותנת ביטוי הן לחוויית העולם הסובב אותנו והן לעולם החוויות הפנימי האישי......
המוזיקה היא צורך אנושי בסיסי שיש לו ביטוי חשוב ועמוק בחיי הפרט ובחיי החברה ובדגש על תקופת הילדות. מוזיקה מתרחשת באמצעות קשת רחבה של פעילויות ובראשן האזנה, שירה , נגינה ויצירה. יסוד כל הפעילויות הללו הוא היכולת לחשוב ולהרגיש ולהתבטא בצלילים ולהבְנות מתוכם משמעויות תודעתיות ורגשיות מורכבות ביותר. הפעילויות מזמנות חוויה אסתטית, המחזקת את הרגישות הטבעית הטמונה בכל אחד ואחת. חוויה זו מאפשרת פיתוח יכולות הערכה ושיפוט תוך שימוש במערכת סמלים ייחודית.......
הפעילות המוזיקלית מצריכה יכולות מורכבות ביותר ותובעת שילוב של כישורים קוגניטיביים, רגשיים ופסיכו-מוטוריים. במקרים רבים - כמו בעת ביצוע מוזיקלי של שירה ונגינה דרוש תיאום הדוק ביותר בין כישורים אלו. .....
את המוזיקה אפשר אפוא לראות כערוץ התפתחות חיוני, שמשלים את ערוצי ההתפתחות האחרים של הילד בשנות התעצבותו. ערוץ התפתחות אינטגרטיבי זה מקנה כלים ומיומנויות ייחודיים, שאינם מטופלים ומטופחים בדרך כלל על ידי ערוצי ההתפתחות האחרים. חוץ מחשיבותה העצומה של המוזיקה בפיתוח כישורי הפרט, לפעילות המוזיקלית משמעות חברתית חשובה ביותר. הנגינה והשירה בקבוצה, ההקשבה האקטיבית והפעולה הגופנית המתואמת מחדדות ומעמיקות את כישורי האינטראקציה החברתית של הקבוצה ואת יכולותיה לפעול בצורה מתואמת ואיכותית. בזכות סגולתה של המוזיקה לעצב אווירה ולהשפיע על רגשות, בכוחה גם להשפיע על האקלים הרגשי של יחידים ושל קבוצות ואף של מעגלים רחבים יותר - כיתה, מוסד או קהילה. שימוש מושכל בפעילות מוזיקלית יתעל רגשות, ימתן דחפים, יפחית מתחים וינתב אנרגיות לכיוונים חיוביים ובונים. .....
כמו כן, מחקרים רבים מצביעים על כך שעיסוק פעיל במוזיקה תורם גם לקידום כישורי למידה אצל ילדים גם בתחומים שלכאורה אינם קשורים למוזיקה......

.png)
תגובות