מהווי האקדמיה - בניית יסודות לשירה......
- ציפורי שיר
- 4 ביוני 2021
- זמן קריאה 1 דקות
30.5.21
לילדים בעלי כשרון מוסיקלי יש בהחלט אי אלו סימנים ותכונות בסיסיות הדרושות ללימוד מוסיקה.
כך למשל, אם הילד שר ברגש, זוכר הרבה שירים בעל פה ושר אותם באופן מדויק ונקי (שימו לב, זיוף בשירה לא בהכרח מצביע על כך שהילד אינו מוסיקלי), יתכן בהחלט שהוא בעל כישרון מיוחד.
גם אם הילד מתנועע ורוקד למשמע צלילים, יש לו חוש קצב וקואורדינציה כללית טובה, והוא ניחן ברצון וסקרנות כלפי העולם הצלילי, יתכן בהחלט שהילד שלכם מוסיקלי באמת. יחד עם זאת, לא כל ילד שרוקד בקצב או שר בדבקות הוא אכן בעל כישרון מוסיקלי והתשובה על כך אינה "שחור לבן" ודורשת מאתנו להאזר בסבלנות ולאפשר לילד לעבור את התהליך המורכב של הבשלת הכישרון, גם אם איננו בטוחים שהוא קיים.
נכון, ישנם ילדים בעלי כשרון מוזיקלי יוצא דופן. לילדים אלו מורכבות רגשית, יכולת אינטלקטואלית וסקרנות בלתי נלאית לגבי מוסיקה. הם בעלי דמיון צלילי מפותח המתבטא בהמצאת שירים, צורך רב לשמוע יצירות רבות ויכולת להבחין בין סוגי מוסיקה שונים מגיל צעיר מאוד. לעומתם יש ילדים שכשרונם המוסיקלי טמון עמוק. הכשרון יתגלה רק לאחר תהליך לימוד והבשלה המתאים להם, לכן לא כדאי להתייאש מילדים שלא בהכרח מראים סימן שהם "ילדי פלא"...

.png)
תגובות